zondag 30 september 2012

Pop voor Mirthe.

Afgelopen week heb ik op mijn gemak aan een pop voor Mirthe gewerkt. Zij is volgende week jarig en krijgt deze pop van haar oma`s :-)

De opdracht was een pop met: lichte huid, bruine ogen en roodbruin gevlochten haar.
En dit is het resultaat:




Omdat het al wat kouder wordt is het popje gekleed op de herfst/winter. Met een gehaakt blauw vestje, een gebreid lang vest en een gehaakte muts. Daaronder een bloemetjes jurk/tuniekje en een velouren broekje. Onder dit alles draagt ze een knalroze gebreid onderbroekje.

Het is elke keer weer een verrassing hoe een pop wordt. Als ik er aan begin, met enkel schapenwol voor me, heb ik wel een vaag beeld in mijn hoofd. Maar gaande weg, komen ze tot leven en zijn ze allemaal uniek!

Ik hoop dat je blij met haar bent Mirthe!!

9 opmerkingen: